Tärkeää tietoa liittyen koronavirukseen
3.1.2020

Ford tarjosi ensimmäisen vilauksen urheilullisesta ja innovatiivisesta Puma crossover-mallista

  • Ford Puman ensimmäisissä kuvissa näkyy SUV-vaikutteisen crossover-mallin voimakas ja houkutteleva tyyli. Puma täydentää Fordin mallistoa myöhemmin tänä vuonna.
  • Nerokas ja muunneltava, luokkansa suurin tavaratila on käyttäjien palautteen pohjalta kehitetty innovaatio.
  • Fordin 48 voltin kevythybriditekniikka parantaa uuden Ford Puman polttoainetaloudellisuutta ja suorituskykyä.


AMSTERDAM, Hollanti, 3.4.2019 – Ford julkaisi tänään ensimmäiset kuvat Ford Pumasta – SUV-vaikutteisesta kompaktista crossover-mallista, jossa yhdistyvät näyttävä muotoilu, luokkansa suurin tavaratila ja muunneltavuus sekä 48 voltin kevythybriditekniikka.

Vuoden lopulla myyntiin tuleva Puma valmistetaan Fordin kokoonpanotehtaalla Romanian Craiovassa, joka vuonna 2008 tehtyjen 1,5 miljardin euron investointien jälkeen toimii äärimmäisen tiukkojen laatu- ja kokoonpanovaatimusten mukaisesti.

”Uskomme vahvasti, että innovatiivista tekniikkaa sisältävä ja houkuttelevasti muotoiltu Puma vetoaa eurooppalaisiin tämän kokoisten autojen ostajiin. Jos haluat auton, joka kääntää katseita perjantai-iltana ja johon voit helposti pakata huonekaluostoksesi lauantaina, olet löytänyt etsimäsi”, sanoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. ”Olemme tutkineet kaikki vaihtoehdot voidaksemme tarjota asiakkaillemme auton, jossa yhdistyvät heidän toivomansa monipuoliset käyttömahdollisuudet sekä edistyksellinen ja eloisa muotoilu. Tämän ansiosta heillä on nyt mahdollisuus hankkia parhaimman näköinen auto, jonka he ovat koskaan omistaneet.”

Ford Puman ensimmäinen kuva paljastaa merkittäviä muotoilupiirteitä, kuten persoonalliset lokasuojan päälle sijoitetut ajovalot ja voimaa uhkuvat, aerodynaamiset crossover-mallille tyypilliset mittasuhteet. Korkeamman ajoasennon ansiosta Puman ajo-ominaisuudet ovat vakaat ja siinä on luokkansa suurin 456-litrainen tavaratila.

Puman innovatiivinen, muunneltava tavaratila on kehitetty asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella. Sen syvään, monikäyttöiseen tavaratilaan mahtuu helposti vaikkapa kaksi golfbagia pystyasennossa.

Fordin EcoBoost-hybriditekniikka parantaa Puman polttoainetaloudellisuutta entisestäänkin*, ja sen jopa 155 hevosvoiman teho takaa tehokkaan reagoinnin ja hyvän suorituskyvyn. Hihnakäyttöisellä integroidulla laturilla (BISG) voidaan ottaa talteen jarrutuksessa ja moottorijarrutuksessa normaalisti hukkaan menevä energia ja ladata sillä ilmajäähdytteistä 48 voltin litiumioniakkua.

BISG toimii myös sähkömoottorina, joka on saumattomasti integroitu pienikitkaiseen kolmisylinteriseen 1,0 litran EcoBoost-bensiinimoottoriin ja täydentää tarvittaessa sen vääntöä varastoimallaan energialla. Tämä vähentää bensiinimoottorin tehontarvetta ja säästää polttoainetta ja lisää koko voimalinjapaketin yhdessä tuottamaa vääntömomenttia ja suorituskykyä.

Puma on osa Fordin laajentuvaa eurooppalaista SUV-mallien ja SUV-vaikutteisten crossover-mallien valikoimaa, joihin kuuluvat Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge ja eilen Fordin ”Go Further” ‑tapahtumassa ensiesitelty täysin uusi Explorer ladattava hybridi.

Jo joka viides Fordin Euroopassa myymä auto on SUV-mallinen, ja niiden myynti kasvoi vuonna 2018 yli 19 prosenttia.


Arvioidut CO2 -päästöt alkaen 124 g/km, polttoaineen kulutus 5,4 l/100 km

Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.


Ota yhteyttä Varaa tapaaminen




Uutiset



Käyttöehdot Yksityisyydensuoja Työpaikat